Igiena alimentatiei wikipedia

Igiena alimentelor

igiena alimentatiei wikipedia

Piramida alimentatiei sanatoase de AlegeSanatos. Click aici.

Meniu de navigare

Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!

igiena alimentatiei wikipedia

X Piramida alimentatiei sanatoase se bazeaza pe conceptul de echilibru intre cele 3 principii igiena alimentatiei wikipedia proteine, zaharuri, grasimifacand o delimitare clara intre alimentele ce pot fi consumate in cantitati mari fara a pune in pericol sanatatea, si alimentele ce trebuie evitate sau consumate in cantitati mici. Trebuie tinut cont de faptul ca piramida alimentelor se adreseaza persoanelor sanatoase, existand cateva exceptii copiii, sportivii, femeile insarcinate a caror nevoi speciale impun o alta conduita alimentara.

Interpretarea piramidei alimentare Din punct de vedere al efectului pozitiv pe care diferitele alimente il au asupra sanatatii, piramida alimentelor trebuie privita de la baza alimentele benefice ce pot fi consumate in cantitati mai mari catre varf alimente ce trebuie consumate cu prudenta si in cantitati mici.

Post navigation

Urcarea fiecarui etaj al piramidei se coreleaza cu scadere cantitatii alimentelor, insa trebuie inteles faptul ca nu este interzis nici un aliment, ci doar recomandata consumarea acestuia cu moderatie. Piramida alimentelor este formata din 5 grupe alimentare si anume: 1 Cerealele, cartofii, painea, orezul, pastele Datorita continutului de carbohidrati aceste alimente reprezinta o importanta sursa de energie.

igiena alimentatiei wikipedia

De asemenea, ele aduc organismului vitamine, minerale si fibre. Foarte important este consumul de cereale integrale si mai putin consumul celor rafinate deoarece in cazul celor din urma, in timpul procesului de productie se pierde o mare parte din valoarea nutritiva.

igiena alimentatiei wikipedia

Avantajul legumelor este ca aduc organismului vitamine vitamina A, vitamina C, etcminerale, fibre si ca au un putine calorii.

In aceeasi maniera, consumarea fructelor proaspete din abundenta va spori aportul de vitamine si minerale aduse organismului.

Alimentatia si importanta ei pentru organism Alimentatia normala inseamna respectarea regulilor de igiena stabilite stiintific prin care se asigura calitatea si cantitatea alimentelor pentru a putea trai sanatosi si a munci eficient.

Ca si legumele, au un continut sarac in grasimi. Foarte importanta este maniera in care fructele sunt consumate deoarece prin indepartarea cojii se pierd numeroase vitamine. In cazul in care se consuma sub forma de suc este bine ca acesta sa fie preparat in casa fara a adauga zahar.

Minighid de alimentatie sanatoasa - 17 principii de la nutritionist

Pe langa proteine consumul de carne aduce organismului vitamine, fier si zinc. Este indicat consumul de carne zilnic in cantitati moderate deoarece trebuie avut in vedere si continutul de grasimi pe care aceasta il furnizeaza organismului.

Evita cu totul unele alimente Ai grija la data de expirare 1. Spala-te pe maini Chiar daca esti acasa sau nu, ai grija sa iti speli mainile cu apa calda si sapun inainte si dupa ce ai umblat cu mancarea si dupa ce ai folosit baia, ai schimbat scutece, ai mangaiat animale de casa, ai stranutat sau tusit, ai avut grija de un bolnav sau ai dus gunoiul. Spalarea mainilor este importanta dupa ce ce ai lucrat cu carne cruda, fructe de mare si oua.

Se prefera consumul carnii de peste, pui, curcan, spre deosebire de cea de porc sau de vita. De asemenea, procesul de preparare este extrem de important, fiind indicata indepartarea grasimii si gatirea acesteia la gratar sau cuptor si nu sub forma prajita.

igiena alimentatiei wikipedia

In ceea ce priveste consumul de oua, este bine igiena alimentatiei wikipedia acestea sa nu fie consumate zilnic deoarece au un continut crescut de colesterol iar modalitatea de preparare sub forma prajita e bine de evitat. Reprezinta o sursa importanta de calciu, acesta fiind necesar dezvoltarii si mentinerii integritatii osoase si dentare.

10 reguli de igiena alimentara

Valoarea energetica a acestor alimente variaza in functie de cantitatea de grasimi pe care o contin. Consumul in exces al branzeturilor poate avea consecinte negative asupra organismului deoarece acestea contin grasimi saturare sau grasimi rele cum sunt numite in popor.

  • Castel sezonul 6 transmisiune elvețiană anti-îmbătrânire
  • Crema de ochi primele riduri
  • Serviciu de igienă alimentară și nutrițională
  • Întrebări și răspunsuri frecvente despre igiena personală 1.

Dulciurile, bauturile carbogazoase dulci, chipsurile, sunt mici placeri alimentare care trebuie consumate cu moderatie. Avand in vedere grasimile, acestea pot fi de origine animala unt, untura, slanina, seu sau vegetala ulei, margarina. Consumul in exces al alimentelor din aceasta grupa predispune organismul la obezitate, boli cardiovasculare si diabet zaharat.

igiena alimentatiei wikipedia

In ciuda acestor dezavantaje majore, nu trebuie ignorat aportul de vitamina A si E pe care grasimile il furnizeaza organismului. Infografic realizat de echipa manager.

Ațiputeafiinteresat